Blog

USP – Unique Selling Proposition
USP står för Unique Selling Proposition. USP hjälper dig att nå din målgrupp med din produkt eller tjänst och dina kunder kan inte motstå att köpa. Detta är ett mycket viktig verktyg för marknadsföring och försäljning.

För att få fram denna behöver du svara på följande fråga:

”Vad är det som er unikt för det som du erbjuder som gör att dina kunder tänker: ”Wow, jag behöver denna produkt eller tjänst”?

Det är få företag som har jobbat med att förtydliga sin USP och använder detta dagligen. Det är denna som gör dig fördelarna att skilja dig från dina konkurrenter. Och det gör möjlighet för dina kunder att förstå ditt erbjudande och vad det ger de och positiv ändring i sitt liv.

Om din kund direkt ser vad du gör och gör dig unik och de inte kan motstå att köpa – då har du tagit fram den perfekta USP.

Det tar tid att ta fram en riktig bra USP. Vi föreslår att ni sitter tillsammans några från företaget i en workshop och tar fram denna. Det är också viktigt att testa denna på kompisar och potentiella kunder.

Lycka till!